Més informació [ Selecció | Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
REC2393945   Immersió lingüística. Adaptació de materials didàctics i avaluació
2021-2022   Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   1/7/2022 - 29/7/2022 (40 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Fundació Privada Vincles
  
  
  
Inscripció   01/09/2021 - 01/07/2022
  
Cost matrícula (Euros)   60
  
Descripció i   Metodologia:   En aquesta formació, es treballaran diferents estratègies d’aplicació de la metodologia d’immersió lingüística a l’aula per a l’etapa d’Ed. Infantil, Primària i Secundària. A través del modelatge, es planificarà una sessió d’aprenentatge per integrar la metodologia d’immersió lingüística.
També s’adaptaran i elaboraran diferents materials didàctics i situacions d’aprenentatge a través de la construcció de bastides de suport lingüístic per a l’adquisició de continguts. I finalment, es treballaran diferents instruments d’avaluació continuada, per afavorir l’aprenentatge de tots els alumnes en contextos educatius plurilingües.
L’activitat formativa està allotjada a la plataforma Moodle, de manera que la formació virtual serà asincrònica, però programada per a què les estratègies metodològiques estiguin centrades en els alumnes, on aquests interactuaran amb el formador i altres alumnes a través de fòrums de participació.
  
Objectius   - Conèixer i valorar la importància de la cooperació i la interacció a l’aula per promoure la comunicació entre alumnes i afavorir l’aprenentatge d’una nova llengua.
- Aprendre a integrar diferents estratègies i rutines en contextos educatius plurilingüe segons la metodologia de la immersió lingüística, tot dissenyant una sessió d’aprenentatge.
- Conèixer la utilitat de les bastides de suport, amb la finalitat d’aprendre a adaptar diferents propostes d’aprenentatge, i crear els suports lingüístics necessaris per a l’adquisició de diferents continguts.
- Conèixer i dissenyar diferents instruments d’avaluació continuada, amb la finalitat d’afavorir l’aprenentatge de tots els alumnes en contextos educatius plurilingües.
  
Continguts   MÒDUL 1. Situacions comunicatives a l’aula
-El rol del docent i la seva intervenció en el procés d’ensenyament i aprenentatge d’una nova llengua.
-Interacció entre alumnes a l’aula plurilingüe.
-La cooperació a l’aula.
MÒDUL 2. Estratègies per facilitar l’accés al currículum
-Integració d’estratègies d’aplicació a l’aula en un context plurilingüe segons els principis pedagògics de la immersió lingüística.
-Les rutines, les habilitats lingüístiques comunicatives i l’autoregulació de l’alumnat.
-Planificació de continguts curriculars d'àrees no lingüístiques segons els principis pedagògics de la immersió lingüística.
-Integració de la metodologia d’immersió. Estructura i disseny d’una sessió.
MÒDUL 3. Materials didàctics
-Adaptació de materials didàctics d’immersió lingüística per aplicar a l’aula ordinària on hi ha alumnat d’incorporació tardana que no coneix la llengua.
-Construcció de bastides de suport lingüístic per a l’adquisició de continguts.
-Disseny i elaboració de materials didàctics on es fa necessària l’aplicació de programes d’immersió lingüística.
-Integració de materials didàctics per a la immersió lingüística a l’aula ordinària.
MÒDUL 4. Avaluació
-Avaluació formadora i avaluació formativa.
-Suports i estratègies d’avaluació de l’alumnat d’origen estranger.
-Instruments per a l’avaluació continuada de l’alumnat.
-Eines d’avaluació orientades a l’aprenentatge del propi alumne.
  
Formador/a   Arnau Mundet Terricabres
  
Avaluació   - En el mòdul 1, els assistents realitzaran una reflexió personal sobre els continguts treballats, referents a la importància de la cooperació i la interacció entre alumnes.
- A través del modelatge, en el mòdul 2, els assistents coneixeran i dissenyaran una sessió d’aprenentatge d’una nova llengua en un context plurilingüe.
- En el mòdul 3, els assistents elaboraran i adaptaran diferents materials didàctics que afavoreixin l’aprenentatge de la llengua vehicular en contextos en què l'alumnat no la té com a llengua familiar.
- En el mòdul 4, els assistents dissenyaran eines d’avaluació, autoavaluació i avaluació entre iguals orientada a l’aprenentatge en contextos educatius plurilingües.
- A cada mòdul els alumnes hauran de participar de forma activa i adequada demostrant haver treballat els continguts d’aquests mitjançant l’entrega de diferents tasques.
- En els diferents mòduls, els alumnes hauran de fer aportacions als fòrums creats i respondre de manera adequada a les diferents qüestions que plantegi el tutor, i compartint les tasques realitzades amb els companys.
- Formulari d’avaluació de l’activitat al final del curs. Aquesta avaluació tindrà en compte les diferents tasques, els materials de la formació, les persones formadores, i el grau de d’aplicació i transferència dels coneixements obtinguts al llarg del curs.
  
Requisits de  certificació   - Realització de totes les tasques obligatòries del curs.
- Aportacions adequades als diferents fòrums de participació de cada mòdul.
- Presentació satisfactòria de les tasques de cada mòdul
- Per acreditar i obtenir el certificat del curs els alumnes hauran d’obtenir un mínim de 8 punts (80%) i realitzar l’enquesta d’avaluació dels assistents.
  
Persones  destinatàries   Docents d'Ed. Infantil, Ed. Primària i Ed. Secundària
  
E-mail   formacio@fundaciovincles.cat
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 16/06/2021 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).